Jump to content

Осада Оргриммара, ожидание и реальность №2


Recommended Posts

Мне кто-то по мимо DeadMouse может еще кто нибудь ответить на мои вопросы в прошлой теме?

https://forum.pandawow.ru/showthread.php?t=265657

 

Зилиус, почему DeadMouse каждый раз закрывает темы, тем самым пытаясь уйти от ответа? Не в первый раз он уже так делает.

Если он не может ответить, то зачем он вообще отвечает, и каким образом он достиг звания "Администратора" когда он даже за разработчика не выполнял свои обязанности?

 

Некоторые найденные баги были исправлены в первые два дня. Некоторые позже, что не было исправлено - поправим.

Все 4-и босса не работают в первом квартале, некоторые баги? Боссов даже не исправляли не считая капли на Глубиний, вы их решили добавить такими, какими они была еще при открытие проекта.

Повторюсь, что их даже не тестировали, потому что если бы их протестировали, то они бы работали хотя бы на 80-90%, а не так, как сейчас.

 

Не было ни 1 жалобы. Ни в личке, ни в баг-трекере. Будет репорт, передадим разработчику, поправит.

С чего бы им быть, когда каждый 3-ий собирает Осаду Оргриммара и убивает манекенов?

Много желающих было создать баг-репорт на https://db.pandawow.me?npc=73666/архиерей-пламени которого убивали днями\ночами?

Зачем кому-то выкладывать баг-репорты которые приносят только плюсы игрокам?

Мне зачем выкладывать баг-репорты если мне за них не платят?

 

Здесь ответа получить нельзя, а если и выходит, то темы сразу же закрываются такими полезными администраторами, как DeadMouse.

Здесь достаточно выдать бан игроку за то, что он прав, чем ответить ему. Поэтому многие и не поднимают подобные темы.

Edited by Wiss He
Link to comment
Share on other sites

Странно, что ты ещё не в бане :pepecool:

 

А ещё забавно, что героическая осада оргриммара вместе с плащем вышла на пандавове в 2017 году :pepeshapka:

Link to comment
Share on other sites

Поддерживаю топик стартера, мертваямышь что то тут пишет про 0 жалоб, а толку их писать? про нерабочих дуруму, кона, полурабочего лей шеня баг репорты висят с декабря месяца и НОЛЬ, АБСОЛЮТНЫЙ НОЛЬ исправлений по ним, но лицо кирпичом про баг репорт сделать конечно же надо, а как же - пишите туда, а выхлоп какой? я весь ПГ багрепортами засыпал в свое время,но администрация положила на них большой и толстый мужской половой орган, с чего это мне вдруг ожидать иного от репортов про Осаду?
Link to comment
Share on other sites

Я конечно не разбираюсь, а не проще было существующий ОО с х100 доработать и на х5 переводить готовый или имеющийся, если на самом деле такие баги на х5 в ОО который описал автор ещё в первой теме, то эти исправления скорее всего на долго затянутся, по сравнению с работоспособностью в ОО с х100

 

предположу, что в коде не разобрались с х100 по ОО, и возможно новые правки сильно поломали бы имеющийся код, но, а до этого исправления в ОО на х100 не ломали ничего да..

а разработчик который чинил ещё с 2016 года ОО, типо не с нами да, Скорпионз продолжил код типо на другом языке да..

как-то подозрительно, на разводку похоже, причем не игроков

Link to comment
Share on other sites

Поддерживаю топик стартера, мертваямышь что то тут пишет про 0 жалоб, а толку их писать? про нерабочих дуруму, кона, полурабочего лей шеня баг репорты висят с декабря месяца и НОЛЬ, АБСОЛЮТНЫЙ НОЛЬ исправлений по ним, но лицо кирпичом про баг репорт сделать конечно же надо, а как же - пишите туда, а выхлоп какой? я весь ПГ багрепортами засыпал в свое время,но администрация положила на них большой и толстый мужской половой орган, с чего это мне вдруг ожидать иного от репортов про Осаду?

https://forum.pandawow.ru/showthread.php?t=258140

Стоит обратить внимание не дату создания баг-репорта, а после уже на дату исправления.

Прошу заметить, что это так же одна из причин, почему многие не создают больше баг-репорты.

 

Где вы были 8 лет, когда они делали осаду оргриммара?

Было очень много баг-репортов которыми начали заниматься спустя 5 лет.

Если даже сейчас открыть форум, то можно найти открытые баг-репорты с тех времен. Правда найти можно будет только в том случаи, если на форуме не проводилась очистка.

 

Я конечно не разбираюсь, а не проще было существующий ОО с х100 доработать и на х5 переводить готовый или имеющийся, если на самом деле такие баги на х5 в ОО который описал автор ещё в первой теме, то эти исправления скорее всего на долго затянутся, по сравнению с работоспособностью в ОО с х100

Самого начало нужно было так делать, но начать нужно было с PTR сервера. Времени было слишком много, но судя по работоспособности первых 4-ых боссов, никто даже не старался исправлять их, тем более скопировать их с х100.

Edited by Wiss He
Link to comment
Share on other sites

  • Developers
С чего бы им быть, когда каждый 3-ий собирает Осаду Оргриммара и убивает манекенов?

Много желающих было создать баг-репорт на Архиерей пламени которого убивали днями\ночами?

Зачем кому-то выкладывать баг-репорты которые приносят только плюсы игрокам?

Мне зачем выкладывать баг-репорты если мне за них не платят?

This drama got a bit funny. I'll tell you a secret that everyone here knows except some special people - the developers here do not play the game, so how on earth do you expect them to know about the current status of some boss without players like you informing them in private message or creating a bug report about the issue? Currently I'm talking only about this specific case, so don't go and quote me when it comes to Throne of Thunder reports or whatever. Clearly if nobody can provide a detailed report about issues on let's say Immerseus (which you still didn't answer anything about in your posts), yet the only thing they can do is brag about it that it's broken, but the players will not report anything since they do not get paid for it - what do you expect someone like Deadmouse to do in this case?

 

When I was developing patch 5.0 raids I got more than enough complains in my private messages daily about "how some mechanics should work", while in reality a lot of these players were clueless themselves and only wasted my time. So my point here is, if you got something and care for it to be fixed - provide information, otherwise nobody is going to look at it. If you don't care or you "don't get paid for it" then just stop complaining, it's pointless.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

This drama got a bit funny. I'll tell you a secret that everyone here knows except some special people - the developers here do not play the game, so how on earth do you expect them to know about the current status of some boss without players like you informing them in private message or creating a bug report about the issue? Currently I'm talking only about this specific case, so don't go and quote me when it comes to Throne of Thunder reports or whatever. Clearly if nobody can provide a detailed report about issues on let's say Immerseus (which you still didn't answer anything about in your posts), yet the only thing they can do is brag about it that it's broken, but the players will not report anything since they do not get paid for it - what do you expect someone like Deadmouse to do in this case?

 

When I was developing patch 5.0 raids I got more than enough complains in my private messages daily about "how some mechanics should work", while in reality a lot of these players were clueless themselves and only wasted my time. So my point here is, if you got something and care for it to be fixed - provide information, otherwise nobody is going to look at it. If you don't care or you "don't get paid for it" then just stop complaining, it's pointless.

 

I've never understood why you need a developer who doesn't play the game, he fixes what he doesn't even know.

How should they find out? It is enough to at least test them on the PTR server. If you go into the game now, you will see that the bosses are mostly dummies.

If the bosses on x 100 are currently working at 90%, then on x5 they are not even working at 50%. It doesn't take a genius to figure out that they shouldn't work like that.

"Obviously, if no one can provide a detailed report of the problems, then we won't know about it."

I repeat that since the opening of the project there have been a lot of bug reports that still remain open.

Why create a bug report if they are not fixed? They are remembered after 2 years, although again there are still open bug reports to which there is still no answer since 2014. Most of the community ignores all this because it only benefits them.

The problem is not whether I will be paid for them or not, but why create them, for what purpose? Create them exclusively for yourself so that the players on the forum can watch? There were a lot of players who created a bug report, created and created, they created tons of them, but they only paid attention to them now.

What do I expect from a developer like Dead Mouse? At least an elementary check of their corrections, and not just a correction and publication. If he still tested all 4 bosses before adding them, then he is not suitable for this role.

Scorpionz, what makes you think that I would bother someone with personal messages on the topic "How and what should work?" if the developer fixed it as he saw fit, then so be it. If his corrections are wrong, then it will be solely his fault.

My point of view is that no one here cares how and what works, at least DeadMouse for sure.

I personally have no questions for you, because you check your corrections, and even more so do not close bug reports, but additionally ask the players to make sure of this.

I'm only interested in one question: is everyone here the same as Dead Mouse, or not? Is it worth expecting something, or is it better to kill broken bosses and then get banned for it? Many players have previously been banned for passing broken bosses. Yes, these are bad players, but not developers who don't want to fix anything.

Link to comment
Share on other sites

  • Developers
If the bosses on x 100 are currently working at 90%' date=' then on x5 they are not even working at 50%.[/quote']

Just to open your eyes, the version currently on x100 realm (which was implemented back in 2016/2017 I believe) is not even close to 60-70% if you go into encounter details (I don't count boss as fully working only because he just casts all his spells displayed in dungeon journal and drops loot). I know what I'm talking about, I have seen the encounters / ways the mechanics are implemented as a developer and as a player. We (development team) ignored this raid almost completely when we started to work towards new x5 with plan to return to it after we finish the other ones in proper order (reason why Siege of Orgrimmar reports are where they are now).

 

What do I expect from a developer like Dead Mouse? At least an elementary check of their corrections' date=' and not just a correction and publication. If he still tested all 4 bosses before adding them, then he is not suitable for this role.[/quote']

Now if we return to testing, surely you understand that it is never possible to see all the issues pre-release.

With patch 5.0 raids it looked like this: they were tested by 2 people me and pelia. We had a lot of knowledge how everything should work / what and how should be tested. + We had help from community guilds who were up to run these raids on PTR and give us feedback. Even with all this there were issues that went live (Nullification Barrier on Feng removed all friendly buffs, legs on Garalon had broken hitbox, aggro bugs on Sha of Fear and so on). Sometimes it was a mistake in code, test/debug code which was left there, late core system update which affected some of raid mechanics that previously worked, bug which could only be noticed with x amount of players, something that did not come in our heads to test as the game offers so many variations for everything and so on. I doubt the development team had this kind of support with this raid, so more things were missed.

 

My point from all this is - this was raid's first release, bugs are normal - and if you truly want something to be fixed, you need to provide information what exactly is not working. The development plan right now is most likely (I don't know, just guessing) full focus on next raid wings and fix things that are getting reported (right now I see only 3 fresh reports - so only 3 bugs? Sounds that it's not so bad as players say (this is what developers see, because they don't play)). Things like "boss is broken" will get completely ignored by every developer out there, and that's fine, as it gives zero material to work with, just waste of time.

 

And with reports being ignored - right now there are 3 fresh reports on forums (Siege of Orgrimmar ones). Give the team time and see if they care about them or not to make your final conclusion whenever there is any purpose to report something or not, I can't speak in their place / about their actions.

Edited by Scorpionz
Link to comment
Share on other sites

Было очень много баг-репортов которыми начали заниматься спустя 5 лет.

Если даже сейчас открыть форум, то можно найти открытые баг-репорты с тех времен. Правда найти можно будет только в том случаи, если на форуме не проводилась очистка.

Если тебя это так напрягает, то можешь попробовать стать тостером и лично в режиме реального времени тыкать разрабов лицом в баги.

Edited by Enbius
Link to comment
Share on other sites

Just to open your eyes, the version currently on x100 realm (which was implemented back in 2016/2017 I believe) is not even close to 60-70% if you go into encounter details (I don't count boss as fully working only because he just casts all his spells displayed in dungeon journal and drops loot). I know what I'm talking about, I have seen the encounters / ways the mechanics are implemented as a developer and as a player. We (development team) ignored this raid almost completely when we started to work towards new x5 with plan to return to it after we finish the other ones in proper order (reason why Siege of Orgrimmar reports are where they are now).

 

 

Now if we return to testing, surely you understand that it is never possible to see all the issues pre-release.

With patch 5.0 raids it looked like this: they were tested by 2 people me and pelia. We had a lot of knowledge how everything should work / what and how should be tested. + We had help from community guilds who were up to run these raids on PTR and give us feedback. Even with all this there were issues that went live (Nullification Barrier on Feng removed all friendly buffs, legs on Garalon had broken hitbox, aggro bugs on Sha of Fear and so on). Sometimes it was a mistake in code, test/debug code which was left there, late core system update which affected some of raid mechanics that previously worked, bug which could only be noticed with x amount of players, something that did not come in our heads to test as the game offers so many variations for everything and so on. I doubt the development team had this kind of support with this raid, so more things were missed.

 

My point from all this is - this was raid's first release, bugs are normal - and if you truly want something to be fixed, you need to provide information what exactly is not working. The development plan right now is most likely (I don't know, just guessing) full focus on next raid wings and fix things that are getting reported (right now I see only 3 fresh reports - so only 3 bugs? Sounds that it's not so bad as players say (this is what developers see, because they don't play)). Things like "boss is broken" will get completely ignored by every developer out there, and that's fine, as it gives zero material to work with, just waste of time.

 

And with reports being ignored - right now there are 3 fresh reports on forums (Siege of Orgrimmar ones). Give the team time and see if they care about them or not to make your final conclusion whenever there is any purpose to report something or not, I can't speak in their place / about their actions.

 

I understand that for you it's not even 80-90% efficiency, but when the boss uses all the abilities, when he does it the way it should be, then this is already an indicator. Of course, many abilities should work a little differently, somewhere the damage from them will be overstated or underestimated, but so far this is the x 100 best version of the Siege of Orgrimmar. Look at how the Pride Sha is working now on x5, so that you understand how bad everything is.

In your opinion, is it normal to release not a ready quarter, not ready bosses? You know how much time the developers had before adding all this, apparently not.

Are you now suggesting that players start creating bug reports that everyone has turned a blind eye to for years? It's funny, I won't be surprised that after your visit they will start doing them for a while, and then they will quit again.

When they invest at least part of their efforts, it is clearly noticeable, and when they do not even touch the development, as in our cases, it is even more noticeable. At this stage, bosses are dummies, and what could be worse than a dummy? When I first started playing in this project, the bosses worked exactly the same way. But I didn't pay attention to it at the time because the server had just opened.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
почему DeadMouse каждый раз закрывает темы

Потому что каждый раз отвечает на тему, после чего её закрывает.

Много желающих было создать баг-репорт на https://db.pandawow.me?npc=73666/архиерей-пламени которого убивали днями\ночами?

Тем не менее кто-то его создал, сразу же в приват разработчику. Без лишних тем в разделе вопросов к администрации и рассказов, что ему не заплатят.

Мне зачем выкладывать баг-репорты если мне за них не платят?

Как Вы в игру вообще зашли, за это же тоже не платят... И за сообщения в этом разделе тоже.

https://forum.pandawow.ru/showthread.php?t=258140

Стоит обратить внимание не дату создания баг-репорта, а после уже на дату исправления.

Прошу заметить, что это так же одна из причин, почему многие не создают больше баг-репорты.

Стоит обратить внимание, что это не дата исправления.

Прошу заметить, что если репорт не актуален, его закрывают. То же самое грозит всем тем "очень старым темам с 2015 года", про которые Вы тут говорили, потому что далеко не факт, что они все еще актуальны.

Правда найти можно будет только в том случаи' date=' если на форуме не проводилась очистка.[/quote']

Именно. И эту очистку от неактуальных тем Вы в этом же сообщении назвали "датой исправления".

I've never understood why you need a developer who doesn't play the game' date=' he fixes what he doesn't even know.[/quote']

"Не знает, что он исправляет" и "не тратит по 5 часов в день на непонятные рейды вместо того, чтобы писать код" - это разные вещи. Вы либо хотите, чтоб разработчики читали все ваши сообщения, разбирались, в чем проблема, и писали код, либо чтоб разработчики отложили все в сторону и пошли играть.

How should they find out? It is enough to at least test them on the PTR server.

Умно. Отличный ход. Достаточно же зайти на птр и протестировать. А ничего, что некоторые механики запускаются только в рейде на 10 или на 25 человек? А это значит, что для тестирования таких механик нужны полноценные рейды. Но мне кажется, что такой, как Вы, на эти тесты бы не пришел, ведь за них тоже не платят, а времени на них нужно еще больше, чем на написание баг-репорта.

Поэтому, что разработчики нашли при тестах в 1-3 человека, то они исправили.

Is it worth expecting something' date=' or is it better to kill broken bosses and then get banned for it?[/quote']

Хорошая история про баны "за сломанных боссов". Так и было. Не за прохождение через стены, не за вывод боссов в другие комнаты, не за левые стаки, не за забагивание оружия. Нет, просто несчастные игроки просто убивали босса, и их просто за это банили. Список бы увидеть тех забаненных, кого мы перебанили за эту неделю. Дедмаус наверно тайком по ночам сидит и банит, пока никто не видит, чтоб остальные не знали.

When I first started playing in this project' date=' the bosses worked exactly the same way. But I didn't pay attention to it at the time because the server had just opened.[/quote']

Когда сервер только открылся, на нем вообще не было рейдов.

 

Я понимаю гнев тех, чьи ожидания на работающий как часы рейд не оправдались. Мы не укладываемся в график, мы об этом говорили заранее, тем не менее игроки писали просьбы, чтобы рейд был выпущен хотя бы по частям, хотя бы так, как есть, чтобы в процессе его дорабатывать. Это мы и сделали, и сейчас идет одновременная работа и по новым боссам, и по доработке старых по репортам игроков.

Поэтому вместо того, чтобы неадекватно набрасываться на одного разработчика за один рейд и при этом хвалить другого за другой (при том, что оба они работали над этими рейдами, и оба проделали огромную работу, которой сейчас пользуются все игроки сервера), лучше бы пошли и написали адекватный баг-репорт, раз Вы так хорошо разбираетесь в этом вопросе.

Не Вам рассуждать о полезности или бесполезности того или иного разработчика. Кроме того, Дедмаус, в отличие от Вас, не отвечает "мне за это не платят", когда ему приходится сделать для игроков на этом сервере что-то, что не входит в его прямые обязанности. Вы же пока что не можете сделать даже элементарного, даже для самого себя.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...